Skolless

Sådär ja, nu var första skoldagen i nian avklarad! Också den 8094 timmen på en fotbollsplan gjord!

Shemat var ok, maten var ok, klassen var nästan som vanligt. Stadsöskolans korridorer var dunkla, som vanligt. Ingen mjukstart, som vanligt. Längst dag, till fyra imorgon, toppen! och, som vanligt, tisdagen är och förblir längst!

Nä men det känns som overkligt att vara tillbaka. Fast det ska nog bli bra! Schemat börjar imorn och jo, jag känner nästan pressen redan. Ny spanska lärare, kan vara illa för min del. Gudar, vad jag hoppar i mitt bloggande idag!

Nä men okej, först skola, sen ut till Porsön och tillsist träning, vilken dag!

Fick dock stressa lite mellan porsön och träningen. Tänkte ta bussen 15.56 men busschauffören stannar helt enkelt inte. Alltså jag ska precis gå ut från busskuren och lämna Pontus när han först far förbi, sen lättar lite på gasen som att han ska stanna, men icke, då drar han på igen! kul, eh nä. Pontus blev förbannad som få och tyckte nästan att han borde springa ifatt bussen och skälla ut chauffören, men jag sa att han redan skällt ut tillräckligt med människor så han fick nöja sig med att svära lite åt han. Medan jag, däremot, skratta som tusan, sjukt absurd händelse. Så då var det bara ta sina stumpar till ben ( eller hur Robert? ;) ) och gå till nästa busshållplats och ta 16.14 bussen, vilken historia alltså!

Asså fy fan nu ringde jag och Eve exakt samtidigt, läskigt!

Åh well nu ska jag snart se lite CSI, ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0