Godjul

Dan innan julafton. Det känns verkligen inte som det. På ett sätt är julen väldigt jobbig, hitta julklappar hit och dit. Kaos på stan osv. Men samtidigt utan julen skulle vintern var jätte jätte hemsk, lång, kall och tråkig. Nu är den bara jätte hemsk, lång, kall och tråkig. Julen gör ändå decenmber till en helt okej månad.

Ikväll ska jag och min kära familj klä granen. tradtion. Egentligen är det här med gran en väldigt underlig ide. för tänk dig att man tar in ett random träd från skogen, stoppar ljus i det, hänger upp kulor och annat pynt samt sätter i lite glitter och en spira eller stjärna. helt vansinne, egentligen är det inte konstigt att dem som inte växt upp med julen tycker att den är underlig.

Och på tal om jul, det är ju en kristen årstid. Kristen som jag är måste jag nog försöka palla mig iväg till kyrkan. Stina betyder ju trots allt den kristna.



GOD JUL :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det betyder Tina med... knepigt läge liksom ;D

2008-12-23 @ 19:44:26
URL: http://colafreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0