luleå lokaltrafik AB

Idag har jag varit på stan. Skoja inte värsta julrusningen. Herregud jag visste inte ens att det bodde så här många i luleå! På stan köpte jag julklappar och av någon underlig anledning så ska jag alltid envisas med att tala om för personen att jag nu köpt din julklapp eller att jag nu har slagit in din julklapp. haha hel galet beetende.

Det börjar faktiskt infinna sig en slags julkänsla i min lilla kroppp. Ganska nos.

Idag satt jag och Eve för övrigt fast i ett trafikljus med bussen, hallå? skulle inte dem slå om till grönt. Bussresan tog för övrigt en halvtimme från Eve till smedjan, EN HALVTIMME! busschaffisen måste varit den mest långsammaste genom tiderna. Inte okej!

Påminner mig om den gången då bussen inte dök upp efter en kvart. Och vi väntade och väntade ( på nian såklart, hos Eve ). Det var lördag och nian går ju bara en gång i timmen då och sen kom inte bussen! jag, som har min mammas temprament, ringer det enda nummer jag hittar till LLT på min buss turlista. Det är numret till informationen hur och när bussen avgår. Jag kopplas till en telefonist. Presenterar mig, säger var jag är och frågar var bussen håller hus. Hon säger att hon sitter i Kalix och inte har någon kontakt med bussarna och att den kontakten är avstängd under helger.

Jag  drar till med " jag är stått här och väntat i 20 minuter på bussen på i 15 minus grader och det är väldigt kallt, en kilometer tills nästa hållplats blablablabla" sen trycker jag bort henne.

3-5 minuter senare glider en taxi in på busshållplatsen. Nian har åkt i diket, den gången tog det 10 minuter in till stan. Fy tusan vad jag är duktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0