Glav pösk

Imorgon bär det av, då far jag till fjällen tillsammans med familj och familj piteå. Vi ska bo i typ mini stuga. För bara sex bäddar vilket innebär att varje familj tar med varsin madrass. Vilket senare medför att dörrarna i sovrummen är nästan ostängbar, dem får helt enkelt stå på glänt. annars finns det en våningssäng med större bäd nere och mindre uppe. Tapeterna i stugan är i härligt sjuttio tal och de finns ett hål mellan sovrummen som man kika igenom, om ligger på överslafen förstås. Toaletten är också liten men har dusch. Fast när åtta personer ska duscha samma dag, som händer när vi ska på resturang en kväll. Då så gäller det att vara bland dem 4-5 första för sen brukar varm vattnet ta slut, förra året låg jag på gränsen, ungefär balsamet kvar och sen bara kallt, thhihi.

Resturangen ligger ungefär 5 km bort och ser invändigt ut ungefär som en skolmatsal. Maten måste man beställa dagen innan. Troligen  för dem måste fånga fisken först, för där är det bara sån där natur mat. Tror jag åt ren eller något annat weird förra året, smaka inget speciellt. Åter till stugan, sen de som är kvar är ett kök/ vardasrum. Köksbordet är very tiny vilket medför att den som sitter på ena kanten sitter ute i hallen typ. Där ska vi åka skoter, eller köra vilket som. Jag hoppas på sol, ska kolla smhi. rapport, kallt, men lite sol :).

Jag tror jag kmr hem med bussen på Torsdag, eller så är jag kvar veckan ut. Täckningen där är inte särsklit bra, men smsa går nog bra ringa kan bli knepigare,hej då, och puss bloggläsare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0