Man måste skriva inköpslista innan man handlar

Sitter hos eve nu, vi är eller framförallt Eve är nå så otroligt duktig på att plugga! jag sitter mest och känner lugnet genom att ehh blogga Fast lite duktig har jag allt varit och snart ska jag hem och plugga spanska. Då behövs all koncentration som finns, det ska gudarna veta!

Kom annars på en sak som verkligen stämmer. " Det finns inga problem, bara nya möjligheter". Sanna ord ska jag säga dig! För alltså, det kan ju alltid bli värre. T.ex om hela källaren är typ översvämmat, ja men tänk om hela huset bara bestog av vatten! Ja, ni fattar. Typ som jag är kort. Alltså jag kunde ju varit dvärg istället. Det hade ju inte varit speciellt kul liksom. ( och nej manne jag räknas inte till dvärg ).

Fast jag är tamejfan galet less på att vara liten. Måste medge att det har sina riktigt risiga stunder.

Ex: om jag inte sminkar mig, klär mig anständigt och moget och inte alls fixar håret utan har det mer i en svans ser jag ut som 11, typ. 12 om jag har tur och 10 om det är riktigt illa. Eller alltså jag når aldrig saker. När jag ska lägga saker på skåpet så måste jag liksom hiva/kasta upp väskan så att den flyger upp. med världens fart, helgalet!  När man är kort så har man oftast hyfsat små fötter. Det tas in mindre skor i små storlekar och eftersom kvinnor verkar gilla att ha lite lite för små skor så tar dem små storlekarna slut! och vanligen så finns inte heller damskor i mindre än 36 och jag kan verkligen inte ha större en 36, det funkar inte! i vissa fall hade jag gärna tagit 35 men som sagt, då var det där med storlekarna. ( Jag har fortfarnande inte glömt dem där vita underbara skorna som INTE fanns i 36!) Och alltså tillsist, beställningsdiskarna på Max, dem är diskriminerande, funderar starkt på att skicka in klagomål, jag är nå så tusan less på att stå på tå!

Men som sagt, det har väl sina fördelar också.

till exempel. Inga problem att åka på barnbiljett tills man är 25, minst! Helt fritt att vraka i barnklädsavdelningarna, billigare och man blir själv med kläderna i ens umgänge ( fast man troligen får dela plagget med en bunt 10- åringar ). Man kan hoppa runt i skyhöga klackar utan att bli aslång ( fast det är ju faktiskt snyggt på långa människor att hoppa runt i klackar också). Man blir bra på att klättra när man inte når saker och istället måste klättra sig upp för möbeln ( jag är extremt lat och orkar få gånger hämta en pall). Man blir mindre och får då också mindre förväntningar på en. Att jag skulle vinna över en som är as lång i armbrytning skulle vara en bragd för min del! ( har dock svårt att se att det händer). Man får lätt att köpa saker som skidor osv till billigare pris eftersom att ingen normal dam är 1,50 lång!

Och sist men inte minst, man får höra alla kort skämt. Vissa är roliga andra är bara usla och såna man hört hundrafemtioåtta gånger. Men hursomhelst så är ju jag fortfarande centrum, även om det kanske varierar hurvida det är dåligt eller bra, men. All publicitet är väl bra publicitet?



Kommentarer
Postat av: viq

du har så rätt, stina mini! :D

2008-10-22 @ 00:01:44
URL: http://viqanblom.blogg.se/
Postat av: Ek

"Gränsen för att en individ skall kallas dvärg är 150 cm för en människa" & "Detta drabbar ca 1 av 40,000 barn", klippt direkt från Karolinska Institutets hemsida! Hur lång är du om jag får fråga?! klackar räknas inte!

2008-10-22 @ 16:14:39
URL: http://ek08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0