autum

yes nu är det höst. ( och det har det ju varit ett tag också ). Höst måste jag medge är rätt mysigt speciellt när man har en pojke ( och massor med underbara vänner ) att dela den med. Annars ju början av hösten rätt kul då alla dessa bär kan skördas. För ca tre minuter sprang jag ut i trädgården och plockade lite hallon i en tallrik, droppade i lite fil och flingor och mums vad gott! Minus med hösten är ju att vintern kommer efteråt, jag hatar vintern nästan lika mycket som Eves mor gör, nästan alltså. Enda bra med vintern är ju julen så.

Annars kom jag på en till sak, har ni tänkt att vissa saker bara är roliga första gången man gör dem, typ som tex att flyga. Sen efter det är ju det lika långtråkigt som vanligt, eller som första gången man fick en läxa, kommer ni inte ihåg i sex-års då man längtade så mycket till ettan då man fick läxor! Undra om det var lika kul att typ städa första gången ? ja, kan ju meddela att det blev värre i såna fall med tanke på hur tråkigt det var att städa idag, men nu är jag klar då.

ibland börjar mina egna funderingar oroa mig själv, och jo nu ska jag försöka plugga lite, tror att det blir lite tråkigare än första läxan i ettan, men bara snäppet!



Så här fint och så här bra stavade jag när jag var sju år. skämmigt, eller vara alla lika efterblivna som jag uppenbarligen måste varit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0