jvm

Som många kanske vet har just junior vm passerat. Jag har följt denna tunering med måtta och lagom entustiasm. I tisdags så spelade Sverige deras sista match, matchen om brons. Eftersom jag under denna tidpunkt var med min hockey pojkvän så såg vi självklart matchen. Eller ja, såg och såg, jag tittade mest i periodpauserna. Mycket roligare då, jobbigt att hinna med. Det går så snabbt i hockey. Somnade för övrigt i sista perioden.

Nåväl, nu till saken. Jag vaknade när sista perioden var över och inte oväntat så vann Sverige med 11-4. Vi ser när Sverige tar emot bromsmedaljar och när national sången spelas. Då trycker Niklas Wikegård, kommentator och typ former eller kanske nuvarande tränare, ut sig " Ja nu känner de svenska spelarna att ett brons är bra, men när de kommer hem kommer det inse sitt misslyckande och känna sig misslyckande. Sverige har gjort ett misslycksad vm, vi borde vunnit över usa (usa och kanada spelade final) i semin"

NU KÄRA NIKLAS WIKEGÅRD SKA JAG BERÄTTA EN SAK. JAG KAN INTE MYCKET OM HOCKEY MEN JAG HAR UPPENBARLIGEN HÄNGT MER PÅ GEOGRAFI LEKTIONERNA. SVERIGE HAR LITE MER ÄN 9 MILJONER INVÅNARE. CANADA HAR 33 MILJONER INVÅNARE OCH U.S.A HAR LITE MER ÄN 300 MILJONER INVÅNARE. SVERIGE HAR LITE MINDRE URVAL. SVERIGE ÄR INTE DÅLIGA. SVERIGE ÄR BRA MED TANKE PÅ VÅRT LILLA LILLA URVAL. SÅ DET SÅ!

Skriver detta med versaler så att alla verkligen förstår hur upprörd jag blir. Och i och med detta lägger jag också upp de mest osmickrande bilderna på Wikegård.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vinna är det enda rätta. Niklas är en vis man

2010-01-07 @ 13:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0