size 0

Igår gjorde jag sista provet och det innebär inte bara att sommarlovet i praktiken är här utan också att bloggen kommer få mer tid. Och under veckan eller jag främst igår så hann jag fundera lite.

Igår köpte jag SOLO och då följde tidningen Glaze med. Den sistnämnda var förövrigt riktigt löjlig och rubriker som " Angelina Gravid igen, sista chansen att rädda äktenskapet!" eller " SJP avisar alla rykten om ätstörningar eller träningsmani" avlöste varandra. Nåväl nu till det jag tänkte på. Titta på den här bilden



Vad tänker ni? vill ni veta vad jag tänkte, "gud vad hon var stor". Kommer då på mig själv och tittar igen och nä hon är inte stor, hon är kurvig och ser ut som kvinnor ser ut annars. Hon  är däremot stor jämfört med benrangelna tidningar annars har på varenda bild. Inser hur otroligt påverkad jag är och så jag skämms för att jag ens tänkte tanken och för det sjuka idealet mediarna har gett oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0