Rör och du dör,

Igår, när jag åkte buss kom jag och tänka på knappen man trycker när man ska av, stop knappen. Det stavas ju med ett P, är jag den enda som stavat stopp med två P. För inte tusan stavas det väl med ett P? jag har kanske haft fel i hela mitt femton-åriga liv. Synd. Dessutom som stavas väl vägskylten Stopp med ett P, alltså stop. Just nu vet jag varken ut eller in.

Och på tal om bussar så kunde jag inte låta bli att tjuvlyssna när jag satt på bussen till Porsön igår. En kille berätta att för länge var det en gång en fotboll. Eftersom det var så länge sedan var fotbollen gjord i typ läder som drar åt sig mycket fukt. Därför vägde bollen typ 10 kg och en målvakt sparka ut den på plan. En dog av att han skulle nicka bollen (!) och målvakten bröt foten av att sparka ut den. Tvekar dock om detta är sant, trots att killen som sa det påstog att det var det.

Idag hade vi för övrigt träning inför lucia. Nästan så att jag började längta efter jul där i mitten när vi sjöng stilla natt. Mjölk och pepparkakor hade iallafall varit gott.

Kommentarer
Postat av: Beatrice

På engelska stavas det med ett P (stop) och på svenska med två P (stopp) :)

2008-11-12 @ 12:37:53
URL: http://qimmiq.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0