2009

Gick in i arkivet på bloggen. Det är bra grejer det. Läste min analys för 2008. Så här kommer det....

Året som gick, 2009!

2009 började med januari. Det är inte mycket man kommer ihåg där ifrån men kan ändå dra slutsatsen, kallt, händelsefattig och gymnasieval, SPIN. Sedan gick året på. Innebandy, innebandy och en fjärde plats i div 3. Stockholm med Eve för elevrådet. Shopping. lite slalom. lite längdskidor. Mycket med skolan och elevrådet. Sista terminen. Betygshets. Hockey i skellefteå. Kom på maxs diskriminering mot oss minisar. Lagfest. Hemma själv hela påsken. Mera hockey och lite fotboll. Mamma fyllde 40. Morbror gifte sig. Jag fyllde år och hade badkväll. Lagfest på örnvik med herrarna. Kom på det bra med att googla. Stieg Larsson böcker och filmer ♥ Lady gaga. Gick på bal i rosa klänning och med frågan: "Hur kan jag ha längtat efter detta sen sjuan". Åkte till Krakow och Auschwitz. Såg förintelsen med egna ögon. Gick ut nian med tårar i ögonen och ett leende på läpparna. 9A, jag saknar er ♥

Punkt, andas.

Året fortsatte. Sommaren. 26 Juni 1 år med Pontus. Jobb och jordgubbar om och om igen. Funderingar om festivaler. Lk - Fullt av känslor. Tomas Ledin. Hyffsat väder och lite tid på stranden. Piteå med Eve. En hel del soltimmar på altanen. Åkte till Beligen och Bryssel för att utforska den staden. Kom hem med en hel del shopping och en nya erfarenheter i bagaget. The king of pop dog. Jag bestämde mig för att lägga ner fotbollen. Började hänga på Helex. Älskade gymmet, möjligheten att få en glimt av Luleå Hockey och Body pump passen med Jesper. Cyklade, cyklade och åter cyklade. IKEA. Innebandy, ny säsong och ny tränare. Ny klass, ny skola och ny människor. Nervöst. Hittade nya vänner började tappa kontakten med gamla. Plugga och träna. Träna och plugga. Dissade Hallowen och drog till Thailand. Sol, bad, massage, tjilling, Bankok, Shopping, hemlängtan. Snö, kyla slask, skola. Ingen julkänsla. Julklapps inköp. Julafton, sötsaker. Mellandagsrea.

Och vet ni vad? Jag har glömt tusen saker tusen gånger om. Men det gör inte 2009 sämre. Avslutar, precis som ifjol med en lista och massor av bilder. Gott nytt år!



2009

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Ja

- Höll du några av dina nyårslöften?
Nix. I år funderar jag på att strunta i nyårslöften eller kanske sno Marias, "Att raka benen oftare!"

- Blev någon av dina vänner förälder i år?
Nej.

- Dog någon som stod dig nära?
Nej.

- Vilka länder besökte du?
Polen i samband med Auschwitz resan, Beligen med Mor och Thailand i oktober.

- Är det något du saknar år 2009 som du vill ha 2010?
Mera sommarminnen.

- Vilket datum från 2009 kommer du alltid att minnas?
Kan inte tänka mig något speciellt datum som jag alltid kommer att minnas men skolavslutningen i nian finns i minner.

- Har du varit sjuk eller skadat dig?
Svinis ju! nää, snarare sjuka av biverkningarna från vaccinet.

- Bästa köpet?
Alla skor!

- Vad spenderade du mest pengar på?
Utan tvekan, kläder och skor.

- Gjorde någonting dig riktigt glad?
2009 gav mycket fint.

- Vilka låtar kommer att påminna dig om 2008?
"Jag får liksom ingen ordning på mitt liv"

- Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare, fast utan att vara riktigt ledsen.

- Vad önskar du att du gjorde mer?
Måste säga som ifjol, Haft mera kul och tänkte till en extra gång.

- Blev du kär i år?
Nej, är ju redan kär!

- Favoritprogram på tv?
Har inte följt en enda serie.

- Bästa boken du läste i år?
Stieg Larsson Triologi och Tusen strålande solar.

- Något du önskade dig och fick?
Minnet minns inget.

- Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Minnet sviker igen.

- Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Jo, klart något finns det alltid.

- Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Varierande, jag är kluven utav mig!

- Vad fick dig att må bra?
Resor, Shopping, Pojkvän, vänner, innebandy.

- Bästa nya människan du träffade under året?
HELA FINA SPIN1!

- Årets sötaste?
Evelina tar hem utmärkelsen i år igen!

- Årets hetaste?
Pontus!

- Årets besvikelse?
Sommaren.

- Årets bästa?
Thailand, Beligen och jullov ligger högt i topp!

- Årets snällaste?
Pontus.

- Året har varit?
Väldigt likt Lasses låt "jag får liksom ingen ordning"




 



  



  



  



 



  



Nä nu tappar jag orken, Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0