Kärlek som kärlek

Det finns saker som gör mig lätt irriterade, sen finns det saker som gör mig arg och tillslut några få saker som får mig att gå upp i taket.

Det sistnämda inträffande för några minunter sen.

Sitter och käkar fil, bläddrar i Extra, ni vet det här gratis bladet man får varje onsdag. Nåväl, där är en fråga, " Tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?" tre svarar ja, två svarar nej med anledningen att det inte är förenligt med bibeln och med anledningen att det inte är naturligt. Dessa två nej sägare är äldre män. Nu ska man inte genarlisera människor i kön. Men är det ändå inte lite konstigt att just två män säger nej och tre kvinnor ja.

För några veckor senare, i samma tidning faktiskt, läste jag en artikel om två olika präster och hurvida dem kunde tänka sig att viga homosexuella. den kvinnliga prästen sa ja, den manliga nej. Nu säger jag inte att det är så att kvinnor alltid är för homosexuella äktenskap och att män alltid är emot. Merparten av unga män och kvinnor som inte är insatt i kyrkan på något sätt har kanske inte något direkt svar på vad dem tycker. helt okej, neutral får alla vara.

Hursomhelst tycker jag att det här är en fråga att ta ställning till. Jag har inte läst hela bibeln, men jag vet att i bibeln står det inte i klarspråk att ett äktenskap ska vara mellan en man och en kvinna, hur man sen vill tolka mellan raderna är upp till var och en. Och det där med att homosexuella äktenskap inte är naturligt? Det är väl lika naturligt som ett hetrosexuellt äktenskap, kärlek som kärlek!

I nuläget är det förbjudet för homosexuella att gifta sig i kyrkan men lagligt för homsexuella att ingå i äktenskap. Det förvånar mig att 2000-talet är så här gammalmodigt och konserativt, vi borde komma kommit längre.
 
Jag är så jävla för homosexuella äktenskap som man kan bli, vars står du?


Kommentarer
Postat av: Amanda

Det är rätt stina , alla borde få gifta sig i kyrkan! :)

2009-03-22 @ 21:22:39
URL: http://aamandajatko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0