måndag

När våren kommer så brukar också lite myror smyga sig in i vårt hus. Det är bara små svartmyror och det sticker iväg efter två veckor och ärligt talat gör det ju ingen större skada. Men lika fullt är det som inte så trevligt så man brukar ju som lätt trycka sönder dem med fingret. Och då av någon anledning får jag alltid för mig att alla den dödas myrkompisar ska komma och liksom krypa in under mitt täcke när jag sover, mindre mysigt och väldigt äckligt.

Nu till en annan händelse. Tvärtöver gatan där jag bor, bor det två flickor. Skulle gissa att de är ca 6 och 8 år. Flickorna hälsar inte och de tittar som bara när man åker förbi. Nyss kom en utav dem och knackade på dörren, den andra väntade på uppfarten. De skulle sälja en blomma för fem kronor. Blomman var tillskröcklad och en sån där vit som ser ut som en boll, om man dessutom tar ut stråna och suger på dem smakar de honung. Flickorna fick ingen blomma såld på ingridsvägen i det gula huset men ingen sorg med det. De tog bara cyklarna och cyklade vidare till nästa hus för ett kanske mer lyckat försök.



Denna blomma är en annan femma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0