Knight and Day

Såg Knight and Day i förrgår. ↓



Handlingen i korthet - Alla ( maffior, CIA och FBI) vill komma åt ett litet litet batteri som ger omåttligt med energi - Jämförs med solen. Tom Cruise går mot strömmen och skyddar Batteriet samt deras skapare medan nyss nämda "alla" vill åt det. Diaz hamnar i historien på det mest slumpmässiga sättet genom att anklagas jobba ihop med den paranoida och galna Cruise. typ så.

Reflektioner - Jag läste någonstans att hur bra en film är kan räknas i antalet helikoptrar som är med i den (Knight and Day - två st) Men bortsett från helikoptrarna så transporteras dem också med bil, buss, tåg, flyg, båt och motorcykel. För det är ungefär det dom gör, Tom lekar cool och Cameron klamrar sig fast runt hans midja och blir drogad när "hon inte klarar att var med längre" (eller när manusförfattarna fastnade och inte kom på hur Tompan ska lösa situationen?). Alltså Tom Cruise medverkar i filmen för att få åka snabbt, skjuta mycket och många och lösa alla problem och Cameron Diaz medverkar för att bli räddad. Punkt.





En bild beskriver mer en tusen ord eller mer än dialogen i Knight and day. (Varken Diaz eller Cruise ändrade ansiktets uttryck under filmens gång.)


Kommentarer
Postat av: My

Lät som en film HELT i min smak. Not...

2010-07-25 @ 12:08:36
Postat av: My

Nämen.. Nu råkade jag skicka kommentaren innan jag hade skrivit färdigt den...



Inte för att jag egentligen skulle skriva något mer.. Men ändå.

2010-07-25 @ 12:09:21
URL: http://blondinmy.blogg.se/
Postat av: linnea

Stina! Blogga mera! Så att jag har massor att läsa när jag får internet igen... om åtta dagar..... gah. Hoppas allt är bra med dig, saknar dig och alla andra där hemma jättemycket! Ha det braaa! HEJDÅ!

2010-07-25 @ 20:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0