Fundering

En sak jag tänkt på är offentliga personer eller snarare offentliga personer som byts ut. Till exempel om man nu äntligen lärt sig att Sveriges förbundskapten heter Lars Lagerbäck, ja då kan man ju inte bara byta ut honom mot Erik Hamren (visst heter han så? ja, ni ser!). Det gör ju saken bara jättejobbig. Hur ska man då någonsin lära sig alla offentliga personer när kunskapen blir för gammal varje dag?

Ja, därför har jag en lösning till detta. Stora offentliga personer som ständigt uppvaktas av media och som man hör om ofta, t.ex.

- Sveriges statsminister
- U.s.a:s president.
- Regenter

Dessa är okej att byta ut eftersom när man hör om dem ofta präntas namnet fort in i minnet och regenter byts så sällan ut. Dock personer som är offentliga men inte lika offentliga som ovan t.ex.
 
-Regeringschefer i Europa.
-Mindre viktiga ministerposter.

Dessa kanske kan bytas ut mer sällan typ 8-10 år, om dem sköter sitt arbete då. Hur bra låter inte det?

Jag tror jag funnit lösningen för ett folk med bättre allmänbildning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0