Nationaldagen!

Så som rubriken säger, Sveriges nationaldag idag! Helt ointressant men kul eftersom att det är en mängd aktivteter på stan. Den svenska Staten envisas med att vi ska fira vår nationaldag som norrmännen. Men jag kan säga er en sak, det kommer inte hända. För tro mig, få i Sverige tycker att Gustav Vasas kröning var så jäkla viktigt även om nyss nämnda man gjorde en del bra grejer för Sverige under 1500-talet. Så nä. Tycker hellre att vi svenskar ska fira vår nationaldag under midsommar, för vad är mer svenskt än det?

Nåja slutpratat om det. Nu väntar jag på att min man ska träna klart och höra av sig för att kunna kolla om mina planer springa på stan och sedan käka något och gå på bio som vi sagt är spikade. Angående bion funderar vi att antingen se Robin Hood eller Prince of Persion. För mig lutar det mot den förstnämnda!




Tillsvidare är dagens klädsel så här, alltså sovtröja och byxlös! nämen seriöst, vet ni hur svårt det är och klä sig i en stad som håller på att blåsa bort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0