Oljekatastrofen i mexikanska golfen!

Jag tror att ni alla, vid det här laget, känner till oljekatastrofen i Mexikanska Golfen, ni vet utanför U.S.A:s kust? Vad tänker ni när ni hör oljekatastrofen? tänker ni att de är en global miljökatastrof som kommer att ge enorma konsekvenser för miljön och för lokalbefolkningen, känner ni sympati för dem?

Vet ni vad jag känner? Jag ser bara en massa pengar pumpas ut och lägga sig på havsytan. Jag tycker nästan synd om BP, vilken enorm ekonomisk förlust för det företaget! jag menar, en liter bensin kostar ju idag typ 13 kronor! Tror detta är ett tecken på att vi läste lite väl mycket samhällsekonomi i Samhälls A.



Jag menar, Stackars Carl-Henric Svenberg (han har säkert inget avgångsvederlag när han får sparken! Stackare...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0